Megnevezés: Alkotó: Anyag:
Technika: Készítés ideje: - Készítés helye:
Gyűjtemény: Leltári szám:


Dísztál - szaszanida modorú díszítéssel

A tárgy alkotója, P. J. Brocard eredetileg antik iparművészeti tárgyak restaurálásával foglalkozott, így érthető, hogy az iszlám üvegek technikájának – főként az igényes zománcfestés – elsajátítása után saját műveit is a 13–14. századi szíriai üvegek stílusa ihlette. A stilizált keleties motívumok mellett gyakran alkalmazott római és reneszánsz – főleg velencei – edényformákat. Brocard az 1867-es párizsi világkiállításon üvegeit olyan sikerrel mutatta be, hogy attól kezdve a zománcfestés mestereként emlegették.
Szerk.: Pataki Judit: Az idő sodrában. Az Iparművészeti Múzeum gyűjteményeinek története.. Iparművészeti Múzeum, Budapest, 2006. - Nr. 17.

Varga Vera: Az üveg jelentése. A 19-20. századi üvegművészet ábrázolások, allegóriák, szimbólumok tükrében.. Helikon Kiadó, Budapest, 2002. - 80-81.

Szerk.: Mravik László: Pulszky Károly szerepe az Iparművészeti Múzeum megalakulásában. Pulszky Károly emlékének.. Szépművészeti Múzeum, Budapest, 1988. - Nr. 684. (Darkó Jenő)

Pulszky Károly, Schickedanz Albert: Kalauz az Iparművészeti Museum gyűjteményeihez.. Iparművészeti Múzeum, Budapest, 1877. - p. 83., Nr. 55.

<< Vissza a találati listához